Kom ihåg det här!

(Egentligen borde jag skrivit ner det här igår när jag fick denna underbara uppenbarelse men skitsamma)
När jag läste psykologi så fick man lära sig en hel del nyttigt, även om jag bara läste en termin, så lärde jag mig väldigt mycket. Jag skulle absolut kunna tänka mig att studera till psykolog, men det är så jävla svårt.

Men en grej som jag fastnade för på föreläsningar var när man talade om beroende och ovanor o.s.v. Till exempel att ersätta en vana med en annan. Och jag har märkt (för mig personligen) att det gäller inte bara olika vanor jag har, utan det gäller andra grejer med.

Om man funderar lite på det, så kan man gå tillbaka till exempelvis ovanan man hade och märka av hela processen till bytet över till den nya vanan. SO COMPLICATED I KNOW! Men skitsamma min poäng är att det här är en liten påminnelse till mig själv när jag kör ihop mig själv och får ett tyst emotionellt psykbryt. Eller "jagar min egna svans" helt enkelt, som min kära far brukar säga när man inte har alla hästarna med sig.

Det är kort och gott: Eva Gudmundsdottir, när du kärar ner dig i en kille, gå och kära ner dig i en annan kille. Skaffa dig en jävla rebound kvinna. Du överlever.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0